UNA NOUĂ DE LA CIUC. CIUC IPA. UȘOR DE BĂUT

UNA NOUĂ DE LA CIUC. CIUC IPA. UȘOR DE BĂUT

CIUC a lansat un nou tip de bere pe piata de la noi: IPA. Printre aspectele care m-au uimit la aceasta bere se numara: gustul aparte pe care-l ofera drojdia Ale (care are un proces de fabricatie special numai la categoria berilor IPA); procesul de fermentație unic si superior; gustul oferit de cele 2 feluri de hamei, respectiv Citra și Cascade; acest din urma aspect completetand intregul buchet, cu note floral-fructate.

Cei de la Heineken au decis sa-si extinda portofoliul cu aceasta noua bere, in contextul implinirii a 20 de ani de la nașterea expresiei “încă una și mă duc”, sloganul care a fost readus la viata prin Ciuc IPA, cu ajutorul campaniei realizate de agenția Ogilvy România. Si cu siguranta au reusit sa-si faca cunoscut noul produs, pentru ca, asa cum spun si reprezentantii companiei, expresia “este încă vie în mintea consumatorilor”.

Tocmai de aici s-a nascut si campania sau, asa cum spune Anca Mușat, Director Marketing Heineken România,:

“dincolo de faptul că ne dorim ca Ciuc IPA să fie parte din momentele de consum de bere ale românilor, ne dorim să avem un dialog real cu aceștia. Iar dialogul real se întâmplă atunci când omul relaționează cu o emoție, nu doar cu produsul.”

  • Ce inseamna IPA?

Este o prescurtare pentru India Pale Ale. Aceasta a aparut in urma cu aproape 3 secole, cand, Imperiul Britanic, avand probleme cu economia, trebuia sa gaseasca o cale sa-si livreze berile tocmai pana in India, fara ca acestea sa se strice pe drum. Marele obstacol era vremea. Temperaturile din India erau pur si simplu prea mari pentru a putea fi fabricata berea acolo. Dupa cateva experimente, s-a ajuns la concluzia ca berea se strica in circa șase luni, pe drumul Anglia-India. Asa au inceput incercarile celor mai curajosi berari englezi.

În 1780, Hodgson, un berar din Londra, a fabricat o bautura puternic alcoolizată, suficient de sărată, pentru a rezista drumului lung din Anglia pana in India. Gustul creat era complet diferit fata de berile cu care erau obisnuitii oamenii la acea vreme. Astfel, berarul si-a numit inventia „October” si a trimis-o la export pentru India. Surprinzator si din fericire pentru afacerea lui, berea a rezistat pe tot drumul. Ba chiar, consumatorii berii October declarasera ca aceasta calatorie schimbase gustul berii si il imbunatatise. Dupa acest succes, berile de acest tip au inceput sa fie exportate in toate coloniile Commonwealth-ului.

About Cristian Gălățanu

Check Also

Stephansbräu, o bere tipic germană

Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri de pe piața românească, a adăugat la raft …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *