DE LA DOMENIILE ANASTASIA, CU DRAGOSTE :) !

România, plai cu viță 🙂 !

Așa ar putea/și ar trebui să scrie, pe fiecare sticlă de vin, ca pe o carte poștală/vedere/felicitare de la DOMENIILE ANASTASIA. Pentru că fiecare sticlă este o scrisoare, personalizată. Pentru tine. Către tine, consumatorule. Către tine, iubitorule de vin. Unică, plină cu vinul de astă-vară – sau de cine-știe/cu câte veri (multe!) înainte. Vinul asta, de fapt, și este: o SCRISOARE DE DRAGOSTE, de la producător către consumator, care trece prin mai multe mâini (de SOMELIER, de exemplu) până ajunge la țintă. O scrisoare de dragoste – și nu oricum, ci una înfocată 🙂 . Pasională. Turmentată. Absolută!

Am rămas dator, în acest număr, cu o discuție despre CRAMĂ, NOUA Cramă Anastasia. Datorie restantă de mai multe numere.

Este vorba de o cramă care se dezvoltă prin mărirea capacității de producție, dar și prin întinderea unor antene în afară.

EXPORTUL DE VIN ROMÂNESC FACE MUGURI FRUMOȘI
Am pornit, să recapitulăm, de la ce ni se pregătește. Păi, în primul rând, o defilare/și o combinare de noi soiuri, ne referim la RIESLING și FETEASCĂ.

A, și în cazul în care nu știați, un lot/ este vorba despre un canal deschis, din 2016-2017, spre export, anume Elveția și Canada. Este drept, nu vorbim de un lot de sticle foarte mare, ci – deocamdată – unul moderat, care să cuprindă în jur de 3.000 sau 4.000 de sticle.

ÎN VALOARE ABSOLUTĂ, TOT ESTE VORBA DE VREO TREI SAU PATRU TONE
Ceea ce înseamnă, în valoare absolută, cam echivalentul a trei tone (sau chiar aproape patru) de vin din Dealu Mare, care să ia drumul străinătății – și al degustărilor străini, ce se vor mira de plăcuta surpriză pe care o va face vinul pornind de la Strejnic, spre papilele străinilor care nu îl cunosc încă.

Pentru străinătate, o firmă/un profesionist a intermediat între DOMENIILE ANASTASIA și statul canadian, ca să ducă vinul de la/lângă Ploiești și pe continentul american.

Câți bani au venit din export? – am fost curioși noi, ca niște reporteri (adevărați).

Răspunsul gazdelor – și, îndeosebi, a lui Constantin Marin – a fost : în jur de 1 (un) milion, cel puțin deocamdată. Cee ce nu este chiar de ici de colo, pentru că acești bani înseamnă, până la urmă, capitalizare: în cel mai normal sens al cuvântului.

Înseamnă bani care sunt traduși până la sfârșit în alți bani, care iau drumul piețelor de desfacere. Efortul de desfacere suplimentar este justificat și prin motivația faptului că arealul viticol în posesie s-a dublat.

Dacă în portofoliul de până acum se aflau doar șapte hectare și jumătate, acum sunt, deja, un număr de cincisprezece.

Progrese însemnate se realizează și pe FRONTUL soiurilor Riesling și Sauvignon Blanc.

Asta și pentru că, în materie de CHARDONNAY/baricat și nebaricat, Domeniile Anastasia făcuse, în anii trecuți, din 2013 începând și până acum, adevărate minuni. Spunem adevărate minuni, în cunoștință de cauză, pentru că referim și la PREȚ.

Să obții o calitate foarte bună la un soi atât de nobil și să mai poți – pe deasupra – și să menții un preț foarte bun –  adică 15 lei la cel nebaricat/ și doar 20 de lei la varianta baricată (ceea ce înseamnă un consum de energie respectabil, pentru câteva luni bune) este, trebuie s-o recunoaștem, o PERFORMANȚĂ.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

About Cristian Gălățanu

Check Also

De Rusalii, la AVINCIS

Am fost, de Rusalii, la AVINCIS. Nu duminică, ci a doua zi, respectând TRADIȚIA. Zic …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *