Evoluția pieței berii

ISTORIA RECENTĂ:
Cum a evoluat PIAȚA BERII: căderea din timpul crizei!
 
În anul 2010 contextul economic instabil a determinat o scădere a pieţei berii cu 3,5% faţă de anul precedent, atingând un volum total de 17 milioane de hectolitri. În ceidoi ani  DE DUPĂ 2008 piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de anul 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor în anul 2010 a înregistrat o valoare de 78 de litri, continuând trendul descedent început în anul 2009 şi demonstrând faptul că situaţia economică a afectat consumatorii şi obiceiurile de consum.
Membrii Asociaţiei “Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – în ciuda situaţiei dificile, au investit 51 milioane de euro , iar contribuţia la bugetul de stat prin diferite taxe (accize, TVA, taxe de personal şi contribuţie la asigurări sociale) a atins pragul de 270 de milioane de euro, în creştere cu 7 milioane de euro comparativ cu anul 2009.
„Berea este o industrie naţională, cele mai recente date statistice demonstrând că 99% din consumul de bere în România este acoperit de producţia internă”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.

ALTE ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ

About Cristian Gălățanu

Check Also

Bere fiartă

Stiati ca exista bere fiarta? da, da, nu glumesc deloc. Am fost si eu sa …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *