Parcări subterane și park&ride: o promisiune de 12 ani

O problema majora ce continua sa ramana nerezolvata in Capitala sunt locurile de parcare. Interesant este ca, pe cand orasul este din ce in ce mai mult ingropat in fum si poluare, functionarii de la primarie stau cu mainile in san si asteapta, poate, o minune; poate parcarile se vor construi singure, de la sine. Dar nu este problema, totusi avem targuri, festivaluri si tot felul de manifestari, indiferent de ce tip! Asta probabil ne face sa uitam de angajamentele luate de acestia la inceputul intrarii lor in functie.

Printre alte promisiuni de acest tip ne-au mai fost aruncate si cele cu realizarea benzilor unice pentru RATB, decizie pe care toti am agreat-o si am raspuns cu urale, din moment ce toate celalalte mari capitale europene au facut acest lucru tocmai pentru fluidizarea traficului si scaderea gradului de poluare. Un alt astfel de exemple este si Ordonanta de Urgenta ce tocmai a intrat in vigoare, prin intermediul caruia s-a deciz ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe carosabil; trebuie sa recunoastem aici ca, in parte, acest lucru s-a realizat, insa inca ducem lispa de initiativa reala la acest capitol. Tot aici mentionam si inexistenta unor parcari de resedinta, probabil cea mai grava, o promisiune venita in urma cu 10 ani si care continua lunga traditie pana in anul 2017. Nu avem nicio problema cu aceste manifestari (festivaluri, concerte etc.), dar este de dorit ca aceste sume de bani colosale care se duc pe astfel de evenimente sa se duca in alta parte, ca sa nu mai vorbim si de timpul aproape pierdut pe astfel de lucruri, deloc pe lista de prioritati a primariei.

Astfel, prima banda de circulatie ar trebui sa nu mai fie circulata decat de autobuzele RATB, dar pana atunci masinile inca stau sub semnul de oprire/stationare interzisa; deci pe langa faptul ca nu incep lucrarile, pe deasupra mai este blocata si circulatia. Oricum, in prima parte nu pot incepe lucrarile pentru ca inca sunt parcate masinile pe acel loc, chestia ar fi ca nici bulervardele nu sunt indeajuns de largi pentru a face acest lucru, inclusiv pe acele artere rutiere unde nu se fac benzi unice RATB, prima banda a acestora va trebui lasata pentru fluidizarea circulatiei.

Totusi, sigur un lucru il putem spune: zona centrala trebuie sa fie plina de parcari subterane, acolo este marea problema, iar aceasta decizie a fost luata propriu-zis inca din 2005, faptul ca nu a fost aplicata este partea a doua; exceptand acea zona subterana facuta in parteneriat public-privat, cea de la Universitate. Normal, uitati unde trebuiau facute parcarile subterane: Piata Constitutiei, Piata Walter Maracineanu, in zona Dorobanti si sub Piata Charles de Gaulle. A da, si realizarea inca a trei parcari park&ride la intrarea in Bucuresti: capatul Sos. Pantelimon, una la capatul Bd. Aerogarii si una in sectorul 3, la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. Cate au fost facute din acestea? 0, un mare 0.

Alte articole:

http://topbrands.com.ro/conditiile-ce-trebuie-respectate-pentru-a-primi-subventia/

http://agricult.ro/2017/03/14/plata-schemelor-pentru-fermieri-pe-judete/

http://agricult.ro/2017/03/13/noi-informatii-despre-acordarea-denumirii-de-produs-montan/

http://agricult.ro/2017/03/12/cum-fermierii-romani-pot-achizitiona-pamant-ieftin/

About Cristian Gălățanu

Check Also

Bon Jovi vine la București în 2019!

Lumea in care traim s-a schimbat din 2013, dar un singur lucru se mentine cu …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *